Fairymary's Weblog

Snabb bönhörelse

Posted on: november 9, 2009

Media-”anden”  hörde min klagan….tack för det!!!!!

En viktig nyhet i Ekot idag har varit att kvinnors hälsa är eftersatt i ett globalt perspektiv.

Jag känner speciellt för barnen till alla de kvinnor som dör i samband med graviditet och förlossning. Här har Obama faktiskt bidragit konstruktivt eftersom han avskaffat ett gammalt grymt förbud mot att ge bistånd till organisationer som arbetar med abort. Tack för det Obama!

Jag lovar att inte klaga på media mera fram till jul åtminstone……

5 svar to "Snabb bönhörelse"

Heja Obama! Han är bättre än ärkeknölen Bush. Stackars kvinnor! Stackars barn i världen! Religiösa män vill kontrollera kvinnans produktionsapparat. Det ska dom ge fan i.

Är han tillräckligt ”bra” – undrar Josef B.😉

Vem definierar vem och vad som är tillräckligt bra? För mig är detta ställningstagande av Obama mycket viktigt och hoppingivande.

Kvinnors reproduktiva hälsa i världen ligger mig varmt om hjärtat. Jag brukar inte tycka om att upprepa mig….men här gör jag ett undantag…..

Det påverkar inte bara kvinnorna utan framför allt barnen …..

Helena….jag håller helt och hållet med dig….men dessvärre är det inte bara religiösa män som vill ha kontrollen över reproduktionen….

Det finns också mycket pengar att tjäna på den….det utvecklar jag kanske i något inlägg längre fram….

Jag såg en dokumentär som NBC gjort och kort och gott följt Obama i hans arbete under några dagar i Vita Huset och utanför Vita Huset. Ett intressant repotage om en av vår tids största ledare som en mycket fin retorik kan få många människor att känna harmoni inför det han säger.

Obama kommer nog tvivelsutan betyda mycket för amerikansk välfärd i framtiden!

Kommentera

