Fairymary's Weblog

Freden börjar i mitt hjärta

Posted on: januari 21, 2009

Just nu rinner det över i mitt hjärta….av lite olika saker….men det jag vill dela med mig av innan jag tar itu med dagens bestyr är artikeln nedan:

http://newsmill.se/artikel/2009/01/18/darfor-avstod-jag-fran-manifestationen-i-stockholms-stora-synagoga

Hur kan UR underlåta att släppa fram en nyanserad och kärleksfull människa som …..trots att han gjort en stor förlust i kriget i Mellanöstern …..inser att hat inte leder framåt?

För mig blir det lättare att andas när jag läser detta……

Etiketter: ,

3 svar to "Freden börjar i mitt hjärta"

Ja, visst finns det hopp🙂

Ja tack kära för att du hjälper mig att hoppas…..jag tänker ofta på begreppet ”vikarierande hopp”….

Jag hörde igår ett reportage om en liten flicka som förlorade hela sin familj, pappa, mamma och småsyskon i Gaza….hon sov över hos sin mormor och överlevde tack vare det….

Vi som är så förskonade trots allt….jag läste om din sorg på din underbara blogg……men ändå…jag tror att vi kan bidra något något lite genom att hoppas för alla mer utsattas räkning…..

Tack för den länken fairymary.

Vilken fantastisk människa som trots att hans egen familj blivit drabbad av det för mig obegripliga hatet, lägger det åt sidan.
När HAN – som är drabbad – säger, vad kan vi säga till ungdomarna, mer än möjligen förlåt….då fick jag ta en rökpause….

Kommentera

