Fairymary's Weblog

Att vara del av varandras liv

Posted on: oktober 27, 2008

Min 84-åriga tant Elsa firar 50-årig bröllopsdag om några dagar. Hennes make är död. Jag var det enda bröllopsvittnet. Det känns lite egendomligt att det nu bara är vi två som kan minnas dagen. Prästen är avliden, andra nära släktingar likaså.

Jag vet inte än hur hitta formen för att fira. Tant Elsa har planerat att tända ett ljus på makens grav. Jag vill på något sätt vara med och högtidlighålla den dag som jag blev utvald att dela då för många år sedan.

Att bevittna varandras liv…….ibland är det större än vi anar……många av den gångna sommarens stora glädjeögonblick har varit att träffa vänner i olika åldrar vars liv har varit inflätade i mitt och där vi har bevittnat varandras strävanden, vedermödor, framgångar, kärlekar…..ibland motgångar…..men hela tiden liv……

Mitt liv blir mindre ensamt när jag har människor omkring mig som delat min historia och som fortsatt vill vara del av den på ett eller annat sätt.

3 svar to "Att vara del av varandras liv"

Ja, visst är det så. Att man känner sig mindre ensam då man har någon som bevittnat ens liv,,, Ett giftemål är ju verkligen att ha någon som bevittnar ens liv hela tiden,,,varje minut,,, rätt fränt faktiskt.
Jag som alltid har sagt att jag aldrig ska gifta mig,,,, är inte så säker på det numera,,,, av flera olika själ :-))

Kramizar

Hmmm… – Fairy Mary – Tur att det LevAnde Livet ej börjar med födelsen i kött, fortsätt med bröllop, barn, barnbarn osv – och sen bara slutar med begravning – för det vore väl outhärdligt orättvist/hemskt osv – eller ?🙂

Hmmm… – Vindens Melodi – Apropå Din tänkta/skrivna mening ovan: ”Jag som alltid har sagt att jag aldrig ska gifta mig,,,, är inte så säker på det numera,,,, av flera olika själ🙂 ” – slut citat.

Tja… – gör Du det – men vet då att – ”Leva i Frihet !” = Kär Lek i kött som människa – bokstavligt talat åt hållet ”dör” av att ingärdas i en intellektuellt utformad speciell form/ram, tyvärr tyvärr…

GifterMål
”När två människor ej kan få nog av varandra – förlovar och gifter dom sig – sedan får dom nog !”

Varför ?

Tja – faen vet – men måhända lite i sak om ”huvud”-anledningen till detta under punkten 6 här, kanske…🙂

Kommentera

